Financieel administratief medewerker | 20-32 uur per week Standplaats: Elst
Ben je op zoek naar een betekenisvolle en uitdagende functie waarin je jouw financiële vaardigheden kunt inzetten binnen een bijzondere branche? Haal jij voldoening uit het zorgvuldig en nauwkeurig verwerken van de financiële administratie? Houd je van diversiteit in je werk, waarbij je je bezighoudt met facturatie, debiteurenbeheer en het voorbereiden van financiële rapportages? Dan hebben wij een interessante rol voor jou!
Als financieel administratief medewerker kom je in een klein en hecht team te werken. Je ondersteunt vanuit jouw rol de financieel controller. Daarnaast ben je zelfstandig verantwoordelijk voor je eigen takenpakket. Of je nu betalingen aan het voorbereiden bent, tussenrekeningen beheert of de voorbereidingen treft voor het opmaken van de maandcijfers, jouw nauwkeurigheid en servicegerichte houding zorgen ervoor dat alles soepel verloopt. Deze veelzijdige rol biedt je de kans om je financiële kennis te verdiepen en mee te groeien met de organisatie.
Wat ga je doen?
In deze rol ben je verantwoordelijk voor diverse financiële taken, waarbij jouw nauwkeurigheid en proactieve houding het verschil maken. Je bent het eerste aanspreekpunt voor vragen over betalingen en de facturatie. Daarnaast ondersteun je de controller bij het opstellen van maand- en jaarcijfers.
Je taken omvatten onder andere:
- Voorbereiden en beheren van betalingen
- Tijdige goedkeuring van de inkoopfacturen en de wekelijkse voorbereiding van de betaalbatches, rekening houdend met liquiditeitsbegrotingen en betalingskortingen
- Verantwoordelijk voor debiteurenbeheer, inclusief het volledig beheren van openstaande vorderingen: het bewaken van betalingsafspraken, het proactief onderhouden van contact met debiteuren en het zorgen voor tijdige en correcte betalingen
- Voorbereiden van btw-aangiftes
- Voorbereiden en opstellen van maandrapportages inclusief het analyseren en toelichten van afwijkingen, controleren en afsluiten van grootboekrekeningen
- Beheren van materiële vaste activa overzichten
- Beheren van tussenrekeningen en het opstellen van balansspecificaties ten behoeve van de maandcijfers
- Ondersteunen bij het opstellen van de jaarlijkse budgetten, tussentijdse budget bijstellingen
- Voorbereiden en verzamelen van jaarrekening dossiers in samenwerking met de controller
- Controleren en verwerken van inkomende en uitgaande facturen tijdens verlof van collega administratief medewerker
- Ad-hoc uitzoekwerkzaamheden verrichten en vragen beantwoorden van collega’s uit de organisatie
Wat zien we graag in jou terug?
- Je hebt minimaal een MBO niveau 4 diploma bedrijfsadministratie, financiële administratief of een vergelijkbare opleiding afgerond
- Bij voorkeur heb HBO werk- en denkniveau
- Minimaal drie jaar ervaring in een vergelijkbare functie
- Kennis van Accountview en Elvy is een pré, evenals sterke Excel-vaardigheden
- Je bent nauwkeurig, servicegericht en hebt een hands-on mentaliteit
- Je bent flexibel, proactief en weet goede prioriteiten te stellen
Wie zijn wij?
Den Hollandsche Gedenktekens is een betrokken en professionele organisatie met ruim 45 collega’s, ieder met een eigen specialisme. Wij maken het verschil door de persoonlijke aandacht die we onze klanten bieden en de hoge kwaliteit van ons werk. In een informele sfeer werken we samen aan een bijzonder doel: het creëren van een blijvende herinnering.
Met onze drie merken Den Hollandsche, Cuperus Gedenken en Eijgelaar Gedenken zijn wij marktleider in het ontwerpen en vervaardigen van bijzondere en unieke gedenktekens in Nederland en België. Kwaliteit, duurzaamheid en betrouwbaarheid vormen de kern van elke schakel in het proces. Op basis van de wensen van de familie doen we ons uiterste best om de verwachting te overtreffen bij het vervaardigen van een bijzonder gedenkteken. Vanuit Elst (Gelderland) en Meppel plaatsen wij gedenktekens in heel Nederland en België.
Wat bieden wij jou?
- Een zelfstandige en verantwoordelijke functie
- Ruimte voor persoonlijke en professionele groei
- Een open en op samenwerking gerichte bedrijfscultuur
- Marktconform salaris, afhankelijk van jouw niveau en ervaring
- Reiskostenvergoeding woon-werk, €0,23 per kilometer
- Fietsplan
- Pensioenregeling, persoonlijk vitaliteitsbudget en 25 vakantiedagen (bij een fulltime dienstverband)
- Een fijn team en een sociale werkgever
- Veel werkplezier en voldoening van je werk!
Interesse?
Herken jij jezelf in deze rol en zie je het zitten om ons team te versterken? Stuur dan je CV en motivatiebrief naar Kimberly Hundersmarck (HR): personeel@denhollandsche.nl.
In je motivatiebrief zien we graag terug hoeveel uur per week je beschikbaar bent. Wij bieden een contract met vaste uren, waarbij we samen streven naar een goede werk/privébalans. Het aantal uren per week wordt in overleg bepaald. Voor deze functie zoeken we iemand die minimaal 20 uur en maximaal 32 uur per week wil werken. Wil je in je motivatiebrief vermelden hoeveel uur je beschikbaar bent en op welke dagen je kunt werken?
Voor vragen kun je contact opnemen met Kimberly via 0481-371333.
**Let op: Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.**