3 tips om je website goed door de zomer heen te loodsenzodat je je potentiële klanten optimaal informeert over je bereikbaarheid

Goede communicatie is essentieel. Nu we midden in de zomerperiode zitten wordt dit extra op de proef gesteld. Want of je nu wel of niet op vakantie gaat, potentiële klanten die in deze periode op zoek zijn naar jouw diensten willen graag duidelijk weten of je beschikbaar bent of niet. Je kunt deze zomerperiode, maar ook iedere schoolvakantie, feestdag of seizoen, perfect aanwenden om een update op je website te plaatsen. Het is relevant voor je websitebezoekers en je houdt je website meteen up-to-date. Daar houdt Google namelijk ook van.

3 tips om je website goed door de zomer heen te loodsen

Tip 1 – Informeer je bezoekers over eventueel afwijkende bereikbaarheid

Ben je tijdens de hele zomerperiode gewoon bereikbaar of ben je ook in een bepaalde periode afwezig of gesloten? Het is heel relevant voor je doelgroep om dat goed op je website te vermelden, want zo ben je duidelijk en kun je eventuele twijfels voor zijn. Bij voorkeur op je contactpagina en het liefst ook op de homepagina. Dat zijn de plekken waar mensen kijken of ze deze periode bij je terecht kunnen. Als je nieuws- of blogberichten kunt plaatsen op je website, dan is het heel waardevol om ook hier een bericht toe te voegen. Je hebt dan iets meer ruimte om je bereikbaarheid tijdens de vakantieperiode toe te lichten.

Qua inhoud kun je logischerwijs iets vertellen over je (verminderde) bereikbaarheid en of iemand meldingen deze periode van je overneemt. Als iemand een contactformulier invult, wanneer krijgt diegene dan een antwoord? Wanneer je zelf in staat bent om de teksten op je website aan te passen, dan is dat mooi meegenomen. Anders zul je het aan je websitebouwer moeten vragen.

Tip 2 – Werk je profiel bij in Google Mijn Bedrijf

Ben je al bekend met Google Mijn Bedrijf? Zo niet, dan adviseer ik je om een profiel aan te maken. Met Google Mijn bedrijf zorg je ervoor dat je onderneming wordt getoond in Google Maps en in de zoekresultaten wanneer mensen lokaal naar jouw diensten zoeken. In je bedrijfsprofiel op Google Mijn bedrijf kun je allerlei informatie over je uitvaartonderneming toevoegen, zoals je adres- en contactgegevens, foto’s en video’s, een beschrijving, je verzorgingsgebied en je openingstijden. Ook kun je er beoordelingen van klanten verzamelen. Het is een heel handig platform waarmee je je eigen onderneming gratis kunt promoten, rechtstreeks in Google. Maak er dus gebruik van!

Tip 3 – Met Google Posts informeer je je potentiële klanten rechtstreeks in de zoekresultaten

Een extra handige functie in Google Mijn Bedrijf is dat je actuele berichten kunt plaatsen en laten weergeven in de zoekresultaten. Dat is superhandig wanneer je nieuwe klanten wilt informeren over ontwikkelingen in je onderneming of wanneer je een interessante nieuwe aanbieding hebt. Daarnaast kun je ook hier iets melden over je bereikbaarheid tijdens de zomerperiode. Om je berichten goed op te laten vallen, kun je ook een afbeelding toevoegen. Probeer het maar eens. Wanneer je inlogt in Google Mijn bedrijf, ga je via het menu aan de linkerkant naar “Posts”. Kies het soort bericht dat je wilt plaatsen, voeg een tekst, afbeelding en een link toe en voila! Je hebt een opvallend berichtje rechtstreeks in de zoekresultaten gepubliceerd.

Het bericht is zichtbaar naast de zoekresultaten als je bedrijfsprofiel wordt getoond wanneer mensen

  1. op je bedrijfsnaam zoeken (eventueel + locatie);
  2. zich in de directe omgeving van je bedrijf bevinden en heel specifiek naar jouw dienstverlening zoeken.

Het bericht is ook zichtbaar als er vanuit Google Maps op je bedrijf wordt geklikt en vervolgens je profiel wordt getoond.

3 tips om je website goed door de zomer heen te loodsen

En nu: loslaten

Nu heb je alles netjes bijgewerkt op je site en in Google Mijn Bedrijf zodat alle mensen die jou zoeken precies weten of je wel of niet bereikbaar bent. Door de update van je website en het toevoegen van de Google Post zorg je voor een beetje extra verkeer en reuring op je website. Actuele informatie is altijd relevant en dus waardevol. Zo kun jij met een gerust hart van de zomer genieten!

grafmonumenten den hollandsche contact
0481 – 371 333

“Zo goed mogelijk online vindbaar zijn voor klanten, een uitdaging die Ewoud keer op keer aangaat. Met ruim 10 jaar ervaring weet hij inmiddels perfect hoe hij dit moet bereiken. “Er liggen nog zoveel mooie kansen voor de uitvaartbranche op online gebied.” – Ewoud Smedinga, online marketeer

Heeft u hulp nodig? Stel uw vraag.